Dersin Adı | Mikrodalga Mühendisliği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEE 422 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders mikrodalga devreler ve sistemlerin tasarımı ve analizi için gerekli olan temel teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Elektromanyetik kuramı, iletim hattı kuramı, dalga klavuzları, pasif mikroşerit devreleri, mikrodalga ağ analizi, çeli uyumlama ve ayarlama, mikrodalga yükseltici tasarımı, mikrodalga süzgeçler ve çınlayıcılar konuları, mikrodalga mühendisliğinin pratik anlaması vurgulanacak şekilde işlenecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriğinde elektromanyetik kuramının yeniden gözden geçirilmesi; iletim hatları ve dalga klavuzları; dalga klavuz sistemleri için devre teorisi; çeli uyumlama ve dönüşümü; pasif mikrodalga cihazlar; elektromanyetik çınlayıcılar; ve peryodik yapılar ve süzgeçler bulunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mikrodalga Mühendisliğine Giriş ve Gözden Geçirme | Bölüm 1. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
2 | Elektromanyetik Kuramının Yeniden Gözden Geçirilmesi | Bölüm 1. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
3 | İletim Hattı Kuramı | Bölüm 2. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
4 | Smith Grafiği, Üreteç ve Yük Uyumsuzlukları, Kayıplı İletim Hatları | Bölüm 2. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
5 | İletim Hatları ve Dalga Klavuzları | Bölüm 3. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
6 | İletim Hatları ve Dalga Klavuzları | Bölüm 3. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
7 | Mikrodalga Ağ Analizi | Bölüm 4. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
8 | Mikrodalga Ağ Analizi | Bölüm 4. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
9 | Çeli Uyumlama ve Ayarlama | Bölüm 5. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
10 | Mikrodalga Çınlayıcılar | Bölüm 6. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
11 | Güç Bölücüler ve Yönlü Bağlaşımlar | Bölüm 7. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
12 | Mikrodalga Süzgeçler | Bölüm 8. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
13 | Gürültü ve Aktif RF Elemanları | Bölüm 10. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
14 | Mikrodalga Yükseltici Tasarımı | Bölüm 11. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
15 | Mikrodalga Sistemleri Uygulamaları | Bölüm 13. D. M. Pozar. ISBN 0471448788. |
16 | Final Tekrarı | Ders Notları |
Ders Kitabı | D. M. Pozar, “Microwave Engineering”, 3rd Ed., John Wiley & Sons, 2005, ISBN 0471448788. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | R. E. Collin, “Foundations for Microwave Engineering”, 2nd Ed., McGrawHill, 1992, ISBN 0071125698. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır | X | ||||
5 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest